tiistai 22. elokuuta 2017

Hiukset kuosiin!

Mä en harrasta kovin usein kampaamolla käyntiä. Viimeksi kävin klipsimässä latvoja helmikuussa, uusia raitoja laitettiin noin puolitoista vuotta sitten. Kasvatan nyt hiuskasvustoa takaisin kymmenen vuotta sitten tekemäni polkkaleikkauksen ja sitä seuranneen hiustenpidennysrumban jäljiltä. Mulla oli ensin hiustenpidennykset leteillä - se toimi ihan super hyvin! Mutta sen jälkeen laitoin kampaajalla sineteillä pidennykset päähän ja ne sinetit irtoili repien mun omaa tukkaa mukanaan, joten kuontalo oli aika ohut sen jäljiltä. Ohut tukka päässä päätin sitten yhtenä päivänä, että nyt riittää pidennykset ja kasvatan oman tukkani pitkäksi.



Nyt olen onneksi löytänyt luottokampaajani täällä Västeråsissa. Kampaaja on ihan tässä mun naapuritalossa, ja vieläpä mun joogaohjaaja :) Hänellä on samassa tilassa sekä kampaamo, että joogastudio - hyvää niin ulkokuorelle kuin mielellekin :) Täältä lisää: http://yogande.se

Tässä ennen ja jälkeen kuvat. Aika paljon siistimmäksihän se tuli. Pitänee jatkossa lyhentää tätä raidoitusväliä vaikka 1,5 vuodesta vuoteen :D

Ennen:
 Jälkeen:

Ihan tarkoituksella olen kyllä värjäysväliä pidentänyt. Se kun ei ainakaan positiivisesti vaikuta itse hiusten kuntoon, ja mulla on luonnostaan niin vaalea pohjaväri, ettei pitkäkään väli raidoitetussa ihan hirveän kamalalta näytä...vai?

Itse hiustenkasvatusprojektin aloitin vajaa vuosi sitten, jolloin käytännössä lopetin kaiken lämmön käytön hiuksiin ja aloin syömään biotiinia. Joskus harvoin kiharran tai suoristan tukkaa, noin kerran kahdessa kuukaudessa. Vielä harvemmin kuivaan hiustenkuivaimella tukkaa - ehkä noin pari kertaa puolessa vuodessa. 

Lähiaikoina olen käyttänyt melkoisen paljon vapaa-aikaani etsien tietoja mitkä aineet vaikuttaa hiusten kasvuun ja hiusten kasvattamiseen liittyvät lisäravinteet ovat lisääntyneet aika monella tuosta biotiinista. Mun mielestä on vaan jotenkin niin älyttömän mielenkiintoista etsiä tietoa miten esim hiuksia voi kasvattaa nopeammin tai terveemmiksi ja miten voi vaikka ehkäistä ryppyjen syntymistä. Supermielenkiintoista! Voisinkin tässä lähitulevaisuudessa kirjoittaa blogiin mitä keinoja mä olen löytänyt terveempien ja pidempien hiusten hankkimiseen.

P.S. Hyvä ystäväni Anu on innostunut (todennäköisesti jostakin telepaattisesta yhteensattumasta johtuen) juuri samaan aikaan kuin minä elvyttämään ihanan blogin, käykää ihmeessä tutustumassa urheilulliseen UhoBlogiin! https://uhoblogi.blogspot.se

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti