sunnuntai 1. lokakuuta 2017

Centre Pompidou


Nukuin viime yönä kymmenen tuntia ja aamuteen jälkeen suuntasin pesemään pyykkiä. Mun asunnossa ei ole pyykkitupaa eikä -konetta, se on ilmeisen yleistä Pariisissa, koska näitä kolikoilla käytettäviä itsepalvelupesuloita on vähän joka kulmalla. Juuri mun kulmalla sellaista ei valitettavasti ole, vaan sain kävellä reilun kilometrin lähimpään. Mulla oli suuria ennakkoluuloja tällaisia pyykkitupia kohtaan, mutta ne hälvenivät kun menin sisään. Erittäin freesiä ja ihmiset vaan jättivät pyykit sinne pelkäämättä, että kukaan niitä vie. Lähellä oli vielä Starbucks, josta hain ihanan Pumpkin latten soijamaitoon tehtynä. Mums! Pyykit sai jopa kuivaksi pesulan kuivaimilla. Tosin aiemmista virheistäni oppineena, laitoin vain 60 C pyykit kuivaimeen ja paidat sun muut ripustin kotona kuivumaan - ei tarvitse sitten ihmetellä, että olenko näin nopeasti lihonut näin paljon.


Pyykit ripustettuani päätin lähteä extempore paikalliseen modernin taiteen museoon eli Centre Pompidouhin. Pompidoussa oli aika erikoista taidetta, minkä arvasin jo vähän etukäteen. Vähän sen takia valitsin juuri sen tämän iltaiseksi kohteekseni, koska arvelin, että se ei ole ihan sitä mun lempparia. Muun muassa lihasta tehty mekko oli esillä. Rakennus on ulkoapäin hyvin poikkeava Pariisilaisessa katukuvassa, aivan kuin joku teollisuusrakennus olisi bygattu keskellä kylää.


Nämä rakennuksen ulkopuolella olevat liukuportaat oli mun mielestä näyttelyn parasta antia 😁


Mulla on vielä tänään ollut kurkussa karhea olo, joten pidin treenistä vapaapäivän. Löysin kuitenkin ihan mun talon läheltä kuntosalin, jota ajattelin käydä kokeilemassa tällä viikolla. 10 euroa edullisemman kuukausilipun saisi, jos kävisi aamulla ennen töitä treenaamassa. Vielä vähän mietin, että onko tämä se oikea paikka säästää😅

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti