torstai 16. marraskuuta 2017

Kaamosväsymys


Huomenta! Eilen vetäsin aamiaiseksi oikein kunnon vitamiinipommin eli purkillisen vadelmia tuorepuuron kanssa. Mutta sekään ei auttanut väsymykseen. Mulla oli eilen ihan superväsynyt olo koko päivän, vaikka nukuin reilut kymmenen tuntia edellisenä yönä. Tuntui haasteelliselta suoriutua normaaleista toimista ja työjutut tuntuivat vaativan erityistsemppiä. Onneksi tunnistan jo nämä oireet pimeyden aiheuttamaksi kaamosväsymykseksi. Suoraan sanottuna olisin eilen voinut nukahtaa ihan millä hetkellä hyvänsä. Tässä todistetta bussista kohti kirkasvalolamppukauppaa :D


Mulla on Ruotsissa Suomesta ostettu kirkasvalolamppu, jonka avulla olen monet talvet selvinnyt pirteänä kuin peipponen. Lamppu on kuitenkin melkein metrin korkuinen, joten en sitä pakannut mukaan Ranskaan. Ajattelin myös, että täällä Pariisissa on sen verran valoisampaa, että en herkisty pimeydelle niin kuin Pohjoismaissa. Mutta väärässä olin. En kuitenkaan jäänyt kärvistelemään väsymyksestä sen pidempään, vaan suuntasin elektroniikkakauppaan ostamamaan lampun. Eli nyt olen 200 € köyhempi, mutta paljon pirteämpi lopputalven ajan. Alla pari lamppua, jotka kilpailivat loppusuoralla mun huomiosta. Yritin tiedustella myyjältä tietoja lamppujen eroista, mutta päädyimme keskustelussa siihen, että mä myin myyjälle kirkasvalolamppujen hyötyä ja annoin käyttöohjeita :D Ranskassa nämä lamput on vissiin ihan uusi villitys, sillä hän puolestaan kertoi, että nämä lamput on nyt ensimmäistä syksyä heillä myynnissä.


Ahh tuli heti pirteä olo kirkasvalo-osastolla piipahdettua ja uuden lampun kanssa kassalle marssiessa :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti