sunnuntai 22. lokakuuta 2017

Powerwalk @ La Promenade Plantée


Mä olen vihdoin selättänyt flunssan! Hurraa! Kyllä se kestikin. Itseasiassa olen tällä viikolla tuntenut oloni jo hyväksi melkein koko viikon ajan, mutta tänään tuli ensimmäinen treeni flunssan jäljiltä tehtyä. Mulla oli puolen viikon ajan kaksi ihanaa ystävää Suomesta käymässä, joten keskityttiin kaupungin tutkimiseen ja sosialisointiin urheilun sijaan. Nyt kuitenkin liikunnallinen elämä jatkukoon flunssa jälkeen!



Tänään kävin pitkällä powerwalkilla heti herättyäni. Lähdin ilman mitään suunnitelmia kävelemään suoraan kotiovelta ja suuntasin Seine-joen pohjoispuolelle. Sää on tänään ollut puolipilvinen, mutta aurinkokin kurkisteli kovasti pilvien väleistä. Yritin kuunnella musiikkia ja podcasteja, mutta tuuli puhalsi niin kovaa, ettei nappikuulokkeilla oikein meinannut kuulla mitään. Mulla on kyllä mukana täällä mun toiset kuulokkeet, jotka sopii paremmin tuuliselle säälle, mutta unohdin ottaa niiden laturin mukaan (ja patteri on tietysti jo loppu)!


Sunnuntaireippailijoita oli aika paljon liikkeellä. Koska mulla ei ollut mitään suunnitelmaa reitistä, päätin lähteä seuraamaan lenkkeilijämassaa taka-ajatuksena, että heillä on varmasti tiedossa ne hyvät lenkkeilypaikat. Ja kuten ollakaan! Päädyin muita lenkkeilijöitä seuraamalla La Promenade Plantéelle, joka on noin 2,5 km suuntaansa pitkä vehreä promenadi (merkattu alla olevalle kartalle pinkillä värillä). Todella kaunis reitti, jonka varrella tuntui kuin ei suuressa kaupungissa olisikaan. Reitin varrelle on myös ripoteltu kuntolaitteita sinne tänne, eli tällä reitillä voisi hauskan "salitreeninkin" tehdä :)


Kävelin yhteensä vajaan 11 km matkan ja aikaa kuluin hieman vajaa 2 tuntia.


Oikein mukavaa sunnuntaita <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti