maanantai 22. tammikuuta 2018

Satumaisen kaunis sprinttimetsä



Jos olet lyhyellä Pariisin matkalla ja haluat löytää sen täydellisen lenkkimetsän niin suosittelen Parc de Buttes Chaumont puistoa. Antaa kuvien puhua puolestaan. Mä en ole ikinä ennen ollut yhtä kauniissa sprinttimetsässä kuin tässä.


Meillä oli paikallisen suunnistusseuran treenit tässä puistossa. Alkuverkat vedettiin pareittain, jostakin syystä sain parikseni sen kaikista kovakuntoisimman näköisen kundin. Täältä Pariisin näkökulmasta kaikki pohjoismaalaiset on viikinkejä ja täyttä terästä, niin miehet kuin naisetkin. Meidän valmentaja siis ajatteli, että pohjoismaalainen nainen ja Pariisilainen, kovakuntoinen mies on varmasti oikein hyvä pari alkuverryttelyyn. Voin vaan sanoa, että mun olisi pitänyt verkata jo ennen alkuverkkaa, sen verran reipasta vauhtia mentiin.



Alkuverkka tehtiin alla olevalla kartalla. Ainoastaan toisella oli kartta, ja hän sanallisesti kuvaili toiselle, missä seuraava rasti on. Aina rastilla vaihdettiin vuoroa. Superhauska alkuverkka, kovasta vauhdista huolimatta ;)


Itse treeni oli parin kilometrin sprintti, joka juostiin neljän hengen ryhmissä. Mun ryhmässä oli pari jäbää ja minä ja toinen nainen. Lähtö oli meille neljälle puolen minuutin välein. Mä lähdin ensimmäisenä jäniksenä ja muut seurasivat puolen minuutin välein perässä.


Mä tietysti juoksin kilpailuhenkisenä niin kovaa kuin jaloista vaan irtosi. Olin ihan puhki maalissa. Aloin siis samantien vaihtaa lämpimiä vaatteita ja kuivia kenkiä päälle. Yhtäkkiä kuulin, että valmentaja kysyi lähdenkö seuraavalle lenkille? Mä olin niin puhki, että sanoin etten valitettavasti voi :D


Älyttömän ihana puisto! Hyvää treeniviikon alkua <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti