tiistai 19. syyskuuta 2017

Ensimmäiset päivät Pariisissa


Pariisilainen rytmi sopii mulle niin hyvin! Meidän toimistolla työt aloitetaan kl 9-10 välillä, mutta sitten konttorilla istutaankin sinne kl 19-20 aikoihin saakka. Mä olen aina kärsinyt aamuvirkkuja suosivasta rytmistä ja jumahdan tosi helposti töiden pariin myöhään iltaan saakka, joten mulla ei ole ollut mitään vaikeuksia sopeutua tähän työrytmiin. 



Ensimmäinen työpäivä oli kyllä älyttömän pitkä, kun tulin jo kl 9 töihin ja mulle esiteltiin projektia ihan sinne 19:30 saakka. Eilen aamulla, juuri uuteen työpaikkaan tulleena, törmäsin lisäksi sattumalta mun Saksan reissun aikaiseen ystävään hississä - pieni maailma tämä Pariisikin! Käytiin sitten työpäivän jälkeen vielä drinkeillä hänen lemppari rommibaarissa. Muuten kaikki meni eilen hyvin, mutta en suosittele laittamaan ensimmäistä kertaa uusia korkkareita kokonaiseksi päiväksi töihin. Työpäivä olisi vielä mennyt hyvin, mutta töiden jälkeen, ystäväni halusi kävellä drinkkibaariin (ja mun sisuinen luonto ei osannut sanoa ei)... Voitte varmasti uskoa, että tänään aamulla oli käyttöä Compeedeille.


Meillä on töissä suloinen kahviautomaatti, josta saa minimaalisia kuppeja kahvia ja teetä. Tänään löysin kyllä kunnon mukin keittiöstä, mutta siihen saa laittaa neljä kupillista, jotta se tulee täyteen.


Mulla ei ollut ihan helppoa löytää kioskia, josta ostaa kuukausikortti bussiin. Bussiasemilta en ole löytänyt lippupistettä, joten tänään töiden jälkeen suuntasin metropysäkille. Ensimmäisellä metropysäklllä jonotin kiltistä automaatille huomatakseni, että niistä voi ostaa maksimissaan viikon paperisia lippuja. Sain kuitenkin kunnian toimia Pariisin lippuautomaattioppaana japanilaiselle turistille. Ja tienasin 10 centtiä, jotka nainen halusi tarjota minulle vaihtorahoista.


Seuraavalta metroasemalta löysin miehitetyn asiakaspalvelupisteen, mutta ongelmaksi muodostui se, että mulla ei nyt sattunut passia mukaan. Asiakaspalvelija katosi tämän sanottuaan jonnekin takahuoneeseen ja ihmettelin jo, että suuttuiko se mulle, kun mulla ei ollut hänen vaatimaansa passia. Päätin kuitenkin jäädä odottamaan ja muutaman minuutin jälkeen hän tuli takaisin ja myi mulle lipun.


Tyydyin kuitenkin viikkolippuun, koska täällä ei voi ostaa 30 päivän lippua, vaan ainoastaan kalenterikuukauden mittaisen lipun. Voisi melkein sanoa, että ranskalaisen loogista 😃


Täällä on kyllä hauskaa, kun joka kulman takana on joku mieletön monumentti. Tässä Notre Dame!



Meillä on keskellä taloa sisäpiha, jonka läpi kävelen aina kun kuljen kotiin. Voi ja sinne joku oli laittanut ihanan, oikein hyvin hoidetun kissansa ulkoilemaan. Ihan kuin maaseudulla täällä kaupungissa. Kissa ei kyllä ollut niin mielissään, vaan olisi kyllä kaikkein mieluiten seurannut mua sisään. Uskalsin kuitenkin jättää hänet sinne ulkoilemaan, koska hän oli niin hyvin hoidetun näköinen suloisuus, eli ei mitenkään hylätty tapaus. 


Hän pyyhki nenänsä mun housuihin:

Ihanaa viikonalkua Pariisista 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti