perjantai 8. helmikuuta 2013

Uusi rutiini!

Olen tällä viikolla aloittanut uuden aivan ihanan rutiinin! Aamuaerobiset! Mun sali on tuossa ihan 5min kävelymatkan päässä tästä mun kodista, joten olen tällä viikolla joka aamuna suunnannut sinne vatsamakkaroitani sulattelemaan 30-50 minuutiksi. Ehkä ne palikat vielä kesään mennessä sieltä kurkistavat;)

Olen todella huono heräämään aamulla, mutta tämä uusi rutiini saa unisemmatkin silmät aukeamaan. Mukaan pakkaan ehdottomasti aamukahvin. Sitä on helppo nautiskella pyörää polkiessa ja lempparilehteä lukiessa. Olen nyt yrittänyt tehdä tästä aamurutiinista kaikilla keinoin positiivisen kokemuksen, jottei aamulla tuntia normaalia aikaisempi herätys harmittaisi. Siispä kahvi, muzaa ja lempparilukemiset mukaan ja salille!



Fiilistelykuva parinkymmenen minuutin polkemisen jälkeen! Aika muuten hurahtaa ihan tosi nopeasti pyörän selässä aamuisin unenpöpperössä! Olen pitänyt sykemittaria mukana, jotta syke varmasti pysyy siellä rasvanpolttoalueella. Mun kohdalla se tarkoittaa noin 120-130 lyöntiä minuutissa.

2 kommenttia:

  1. Samaa oon aatellu ite alotella, mut kuin voit juoda reenatessa kahvia? :D Mua se alkaa ainakin janottaa ihan älyttömästi!

    VastaaPoista
  2. Jos teen aamuaerobisen sisällä, pidän siinä vieressä vesipulloa! Jos taas lähden ulos lenkille juon yleensä puoli litraa vettä ennen lenkkiä, niin ei tuu jano. Veskihätä onkin sitten toinen juttu :D En siis mitään juokse kahvin kanssa, mut esim power walk sujuu oikein hyvin :) Mulle tää on ainut toimiva vaihtoehto, sillä ilman aamukahvia en pysty lähtemään lenkille. Ja jos yritän juoda kaffen kotona, jumahdan lehden / koneen ääreen ja menee ihan älyttömän pitkä aika et saan itseni liikkeelle. Ei tää ehkä mikään optimi oppikirjan mukainen tapa ole, mut toimii mulla! Suosittelen kokeilemaan!! :)

    VastaaPoista